7/8

JAG HAR SÅÅ MÅNGA BILDER SÅ JAG VET INTE! Jag kan inte säga så mycket mer än lycka. Gårdagen eller snarare kvällen var heelt otrolig! Vilket jäkla kick asså!! Vi åkte så vi satt i "kö" med nr 36 och 37 vid 9-10 tiden på morgonen. Vi sprättade upp varsin svart sopsäck att sitta på, gjorde oss hemmastadda och började spela kort.
Så småningom började vi naffsa lite på våra curry-kyckling-wraps. Och där någonstans började det regna, bara smått. Vi bestämde oss för att gå och hitta någon affär att köpa godis och ta ut pengar. Några tjejer fick hålla ett öga på våra grejer när vi lagt allt under de svarta påsarna och bar iväg. Det blev varsin lösgodis-påse (det var ju lördag, höhö). På väg tillbaka började regnet dra på lite mer, och när vi kom till "kön" satte vi oss under ett träd med alla grejer. Alina hade dessutom köpt med sig två såpbubbel-flaskor att roa oss med. 
När regnet öste på droppade det igenom trädet så vi förflyttade oss till ett betydligt större träd. Vi låg jätte mysigt, helt torrt med någon intervju med Blondinbella på Alinas iPhone. Det kommer en tant som låter lite kort och berättar att vi ligger på privat mark och att vi inte får vara där och att det står t.o.m. en skylt fast den hade vi inte sett, vi suckar och stönar och försöker få det att låta jäävligt omständigt så hon ger med sig och säger att vi kan ligga där tills det slutade regna. OK, tänkte vi, det kommer inte sluta regna men vafan. Kanske.. 15 minuter senare kommer ännu en men nu en riktigt kärring! Hon börjar konversationen med "Hur tänker ni egentligen?" eeeh va? "DET HÄR ÄR PRIVAT MARK!" "Är ni dumma i huvudet?!?" meeen, vi visste inte? "DET ÄR DÄRFÖR DET ÄR EN SKYLLT DÄR!" "VAD TÄNKER NI MED????!" men vi såg ju inte? men vi ska gå.. "JA; NI MÅSTE GÅ NU!" eeh ja vi är på väg! du behöver ju inte låta så otrevlig? Kärringen bara tittade, vände på klacken och gick. Vi skrattade högt när hon vänt sig om. HUR orkar man lägga energi på nåt sånt fjuttigt? KOmma och vara sur från början? Haha, helt otroligt!
Vi satte oss under samma träd där vi tidigare var och äter vår andra och sista kyckling-wrap! Killen som satt nummer på våra händer kommer fram till oss och säger att det är en kvart, tjugo minuter tills vi ska börja ställa oss i riktiga kön. Vi lade allt onödigt i en påse som sedan skulle till att slängas allt annat packades smidigt i våra väskor! vi ställde oss i kön efter nummerordning, lite halvdant. Några börjar sätta upp ett tält där de ska sälja korv i bröd och dricka. Vi tog tillfället i akt att ställa oss under för att skydda oss mot de elaka regnet.
UPPSTÄLLNING! TA FRAM BILJETTERNA! STORA VÄSKOR, HÖGER OCH VÄNSTER! Alina springer för hon har liten väska hon råkar dessutom springa förbi den som tar biljettkontroll men blir stoppad, fortsätter springa och tar en plats, längstfram, vid stängslet, under tak(!) GALEEEEEEEEEEET! Vi är dyngsura och kommer inte bli torra på ett bra tag. Alina SPringer och köper varsin kaffe för lite energi, men främst värme! Mums i magen.
Ett par förband spelade men de bästa var på den andra scenen Florence Valentin och Laleh! Men när Laleh spelade var det för packat vid Lasse-scenen för att komma dit. Jag lyckades iaf komma fram till första bandet!
Om jag ska vara riiiktigt ärlig så tittade han på mig! Flera gånger!! Där stod jag i regnet med systemkamera, en jeansjacka över huvudet och såg fin ut. Jag och Alina skaffade oss förutom bilder bevis på att vi vart där! Varsin tisha och jag köpte även en tygpåse!
När F.V hade slutat spela kom Sophie Zelmani, men de kom inte igång förens de två sista låtarna tyckte jag..
Sen medan Laleh körde, riggade de scenen inför själva Lasse-Lars! Det var en spänd stämning över det plaskvåta fältet, vi sjunger med i Lalehs "Live Tomorrow" som en avreaktion. Vi ser på när två TV-apparater får sitt skydd avtaget. De skulle tydligen vara för nedräkningen, den skulle börja på tre minuter.
Nedräkningen börjar och när den slagit över 00.01.00 alltså 00.00.59 börjar alla köra nedräkningen högt! Bara det var ju en kick!
Med en hundradel kvar står alla och vrålskriker och in kommer han.. den store.. självaste... Laaars Winnerbääääääck!!!
Jag har seglat på ett stormande hav, och tro mig jag har velat stävja vinden. Det är kyligt här i natt, när Stockholm kysser mig på kinden..
Ååååh så underbart! Han öppnar med Stockholms Kyss utan ens en gitarr! Sen slänger någon in en gitarr och han kör ett par låtar och sen hör man Den vackraste stunden i livet var den när du kom.. ALLA sjunger!Mitt i en låt faller ett skynke! Bakom skynket är hela bandet med trummor, klaviatur, gitarrer och fioler! Alla bara börjar spela och Lasse sjunger för full hals och jääklar vad coolt det var! Jag bara flög baklänges av beundran av detta musikfenomen! Tusan vad tuff han är den där Lasse!
Vi gjorde vårt yttersta för att hänga med i alla texter och lyckades ganska bra faktiskt!!
De flesta av våra favvisar spelades och slutlåten spelades. Regnet öste plötsligt ner, efter två timmars uppehåll precis över konserten, från nio till elva och det fullkomligt öser ner!! Fyrverkerier avfärdas ovanför scenen och när allt är slut och artisten gått av scenen och alla vänder om för att gå hem, börjar det åska! Fatta vilken tajming på allt! Som om han var någon sorts vädergud eller nåt? Det var kaos på vägen ut och vi inser hur tur vi hade som stod längst fram just för att vi fått stå på små plattor medan resten hoppade runt i lera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0