kvällsbad nattmacka & skånsk-pepparkaka

MED DEN RUBRIKEN TYCKER JAG ATT JAG HAR BESKRIVIT MER ELLER MINDRE HELA MIN KVÄLL. Felicia (en kompis, som bor här på somrarna precis som jag och i vanliga fall i typ Mariefred, tror jag :P) kom tidigare i efetrmiddags och frågade om jag och broren min ville ta ett dopp i det.. bruna, efter middag. Jo, men självklart vill vi det! Det var första gången för i år jag såg henne och dom åker till Italien imorgon typ! Det blev ett ganska långvarigt bad vid åtta-tiden. Vattnet var hyffsat varmt men brunt och gräsigt och urk!

När jag kommer in sätter jag på mig pyjamas och pappas fleecetröja! Mysfaktorn är på topp. Kände att hungern började bubbla i magen och bredde mig en macka! Familjen hade köpt sånna skånska pepparkakor medan jag var borta men de tyckte inte dom var goda. De stod framme och typ igår tog jag ett munsbett, den var väl inte så farlig? Och nu ikväll trots att jag fått i mig två mackor, var jag fortfarande hungrig! Då tänkte Lydia att hon skulle minsann ta och smaka den där på riktigt, kakmonster som hon är! Jorå, den var väl lite torr i och med att den stått framme men den var väl god ändå!
<----- Detta är en skånsk pepparkaka. Svårt att beskriva, testa själv!


Godnatters!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0