2010 here we come!

hej och hallå!
nu är det inte långt kvar, det är bara några få timmar!!
då säger vi hejdå till år 2009 och lämnar det efter oss med bra och dåliga minnen. istället säger vi hej till år 2010 och hoppas på framgång, lycka och nya fina minnen.
2009 i en smällkaramell
januari nyår firades hos mormor/far örkelljunga i skåne, 3-17 semestrades det i USA-orlando, miami och key west, skolan var i full gång redan vecka 5
februari börjar gå i kyrkan för att förbereda inför konfaläger med sara g, här blev vi drabbade av fredag den 13e, skolutflykter till KTH, forsmark, hammarby backen, ett sportlov äger rum
mars utvecklingssamtal i skolan, ännu en gång blev vi drabbade av fredag den 13e, 21-26 drog min familj upp till ÅRE med janson-heikkinen och svensson´s vi bodde i en jätte mysig stuga, höll i en gympalektion med lussan
april vi belönas med ett påsklov vecka 15 vilket innbar påskäggsjakt hos farfar, sedan var det två veckors prao första veckan var jag själv på resturangen där min pappa jobber riche andra veckan var Amanda med också
maj minns ni douglas foleys besök i skolan? han som skrivit shoo len och dom där, en rktigt skön kille, friidrott i björknäs samtidigt som några i klassen hade skolfotboll
juni sista veckorna i skolan, det firades med gröna lund med tjejsingarna i klassen, hos mig var det maskerad för att fira lite mellan min 14 och 15 årsdag, sista veckan samlades tjejerna  klassen igen för att spela lite brännboll, grilla bröd, marshmallows och choklad, vi badade även i det iskalla vattnet i solnedgången, sen var det lasergame med klassen och sedan lite brännboll, det var lite mindre lyckat tyvärr, pga vädret, sen skolavslutning den 12e, alla var så fina och cornelia stod på scenen för att presentera alla grejer tillsammans med felix, sedan började konfan, de flesta var från skuru men det var kul iaf, varje dag träffades vi i nacka kyrka för att sjunga, få föreläsningar om gud, sen såklart sarrevagnen och lekarna, midsommar, sedan var det dags för läger i vårdnäs stiftgård i en vecka, michael jackson dog, underbar vecka med underbart väder, en sista vecka med konfan åter tillbaka i kyrkan
juli själva konfirmationen lördag den 4e, jag höll korset och läste en text ur bibeln, vi bjöd på teater och sång i massor, sedan var det dags för den årliga trippen till mellby, fantastiskt
augusti en liten resa till amandas land LÖGLA tog jag, det var underbart, skolstart med södersvedsresan, klassresa till gotland
september skolfoto, konfa återträff, orienteringsdag, jag lussan och sara g körde, awsome, älskade morfar dog
oktober begravning, scienceresan till göteborg-lysekil-klubban med videoblogg och rita under sängarna, pajo, sedan var det höstlov
november vi fick datorer från skolan, dags för utvecklingssamtal igen, luciarepetioner, jag var med och ställde upp som lucia men amanda k vann, det var BRA, gymnasiemässa, vaccination för svinis men den tog inte jag
december musikuppspelning jag körde look after you- the fray på guran med sång, lucia- asgrymmt jag och cornelia sjöng tillsammans-modigt tycker jag, julmarknad innomhus som avslut på terminen, JULLOV!!, fira jul i skåne med familj kusiner och andra kära, dagen innan min födelse dag fick jag en överraskningsfest (men det kan ni läsa er om längre ner)
nyårsmenyn ser ut så här:
förrätt- hummer
varmrätt- oxfilé provincale
dessert- fruktsallad med vaniljglass
god fortsättning önskar jag och att alla får en underbar kväll och får se massor av maffiga fyrverkerier!
lova inga dumma nyårslöften, för det är trots allt löften, löften ska hållas!
shake your butt
put on your hat
let this be the moment of the year
cause' it´s the last chance, I swear

lydia ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0